Galet fet abborre

Igår kväll så Blev det en del bad men när skymningen smög sig på kunde man inte hindra fiskesuget. Jag ringde Yosef och frågade om vi skulle prova en stund, och han bangar aldrig på ett fiske. Så jag åkte hem till honom och sedan började vi fiska, blev någon liten abborre först på spinnare. Sedan började vi meta små löjor. Och sedan med inspiration från Bass-fiske så knöt vi på en enkelkrok direkt på linan på våra spön och trädde på en varsin löja. Sedan kastade vi ut och lät dem simma fritt uppe i ytan. Och det tog inte längre än 10 sekunder innan första borren knep! En fin borre på kilot fick bli en kanonstart med metoden.

Stora abborrar jagar i bakgrunden som ni ser.

Sedan fortsatta vi och det högg mestadels hela tiden och vi fick en mindre på strax över halvkilot men vi tappade 3 riktigt fina. Strax därpå så såg jag hur min lina sträcktes upp och en virvel ute i vattnet bildades sedan såg jag hur den aggresivt simmade omkring för att sedan stanna. och då kom mothugget, och det tog stopp för att sedan gunga på riktigt fint och jag kände dem klassiska abborrknyckarna så vi förstod att det va en stor som tagit. Jag drillade in den lugnt o fint för att sedan landa mitt nya personbästa! En riktigt flott fisk på 1,55 kilo.

dscn7789 dscn7791

Sedan kom mörkret och så slutade även fisken jaga verkade det som. Detta ska vi prova mera helt klart.

– Victor

Det här inlägget postades i Okategoriserade av victor. Bokmärk permalänken.

Om victor

Mitt namn är som ni ser Victor Gustavsson. Jag är 17 år och bor i Ljusne, som ligger strax norr om Gävle. Det jag fiskar mest är havsöring, men jag fiskar även en hel del gädda, harr och annan insjöfisk. Jag har sedan små barnsben varit fisketokig. Allt började med att min pappa och farfar började ta med mig och meta mört och abborre. Det hände även att man fick följa med och meta regnbåge och öring ibland. Senare när jag var kring 5-6 år började jag fiska en del från bryggan i våran stuga, och där blev det en och annan gädda samt en del abborre och jag blev bara mer och mer intresserad. När jag var 7 år började kasta med pappas flugspö på gräsmattan, strax efter det fick jag följa med och prova på flugfisket. När jag var närmare 8 år fick jag min första flugfångade öring och sedan var jag fast. För ca 4-5 år sedan började jag mitt fiske efter havsöring i Ljusnan och utanför dess mynning längs kuststränderna. Har nu på senare tid lagt mer tid på gäddan och har gett resultat med en gädda på 118 cm på fluga.