Nytt personbästa!

Jag har under våren lagt ner otroligt många timmar med riktat fiske på stor gädda och det har på slutet lönat sig med två tioplussare och 3 till över 9. men jag har under hela tiden väntat på en ännu större, helst över 12 kilo då det känns som att då börjar det bli riktigt stora gäddor. Nåväl så åkte jag och Emil iväg igår kväll med stor gädda som mål. Direkt när vi började fiska i den svaga vinden så får Emil på en gädda och den såg inte så stor ut till en början. Men sedan när jag löft upp den ur vattnet såg vi att den var fet och fin. Den vägde 8,5 kilo.

s7303302

Vi fortsatte att nöta och när klockan blev ungefär 23,20 blev det ”rätt ljus” och jag missade ett superfint hugg. Några kast efter det så högg det stenhårt men den ville heller inte fastna. Och några kast senare kände jag hur linan slackade till extremt snabbt för att sedan slita stenhårt och den fick jag fast! Fisken var lugn inledningsvis och jag sa till Emil att det kändes som en 5-6 kilos. Men när jag fick in den nära land och försökte pressa fisken upp mot ytan kände jag hur tung den verkligen var och när vi sedan fick se den skrek jag ”tio pluss”!! Sedan blev fisken tokig och rusade 20 meter rakt ut mot en stenhård broms. Efter lite dragande fram och tillbaka landade Emil den åt mig och vi såg att den var lång och i fin kondis, och vågens dansade ner till 13,0 kilo och den sträckte sig till 118 cm och jag blev så sjukt nöjd och är fortfarande. Den högg på en McRubber svart/silver med shallowskruv.

hoho

hihi

hah

Vi gav och direkt efter den där gäddan då vi kände oss sjukt nöjda med två landade med snittvikt på 10,75. Och kvällen hade inte kunnat blivit mycket bättre heller.Känner mig så sjukt nöjd nu och ska ta det lugnt ett par dagar för på måndag så bär det av mot Jämtland till på fredag. Då har Heikki bjudit upp mig på spännande fiske i hans fina vatten. Ska bli riktigt kul.

s7303314

Trevlig helg och skitfiske på er alla! – Victor

Det här inlägget postades i Okategoriserade av victor. Bokmärk permalänken.

Om victor

Mitt namn är som ni ser Victor Gustavsson. Jag är 17 år och bor i Ljusne, som ligger strax norr om Gävle. Det jag fiskar mest är havsöring, men jag fiskar även en hel del gädda, harr och annan insjöfisk. Jag har sedan små barnsben varit fisketokig. Allt började med att min pappa och farfar började ta med mig och meta mört och abborre. Det hände även att man fick följa med och meta regnbåge och öring ibland. Senare när jag var kring 5-6 år började jag fiska en del från bryggan i våran stuga, och där blev det en och annan gädda samt en del abborre och jag blev bara mer och mer intresserad. När jag var 7 år började kasta med pappas flugspö på gräsmattan, strax efter det fick jag följa med och prova på flugfisket. När jag var närmare 8 år fick jag min första flugfångade öring och sedan var jag fast. För ca 4-5 år sedan började jag mitt fiske efter havsöring i Ljusnan och utanför dess mynning längs kuststränderna. Har nu på senare tid lagt mer tid på gäddan och har gett resultat med en gädda på 118 cm på fluga.

2 reaktion på “Nytt personbästa!

• Det blir harrfiske samt lite abborre och öring denna resa, i höst ska vi ta lite gädda, japp jag hälsar! 🙂