Intensivt ismete!!

Sista tiden har det blivit en hel del ismete, både ensam och med goda vänner vilket har varit supertrevligt! Fisket har varit bra och dåligt men har fått några fina firrar vilket känns kul när man  har nött på.

Första dagen var jag ut på älven i det vackra vädret. Jag åkte inte ut så jättetidigt utan jag tänkte det fick bli en dag då jag tog det lugnt och njöt av hur fridfullt det var eftersom jag var helt ensam, inte en människa i sikte. Mitt mål med den här dagen var att få åtminstone en finare gädda, det skulle kännas som en bra start på flera dagars kommande fiske. Det började med fäll direkt, en gädda på 4-5 kilo, en helt ok start. Efter ett tag kom min kära mor ut och gjorde mig sällskap nån timme och det var perfekt tajming! Då fick jag gäddan jag var ute efter den här dagen, en härlig gädda på 7.8 kg och mamma fick vara fotograf.

03032016-20160225_123753-2

Resten av dagarna var jag på en sjö som det finns både fina gäddor och gösar i och jag hade lite olika sällskap på isen. Jag hoppades få min första gös för året och det dröjde inte länge innan den satt på kroken! Riktigt kul att få se en gös igen, som jag har längtat!! 🙂

Foto: Pelle Johansson

Efter all borrning och utsättning av spön så brukar man vara rätt slut, men det glömmer man så fort det blir fäll 🙂

Foto: Daniel Nilsson

Det blev även några riktigt fina gäddor dom här dagarna. När jag minst anade det så fick jag en gädda på 9.12 kg, 109 cm vilket kändes så otroligt kul! 🙂

Foto: Jessica Fastesson

Dagen efter blev det riktigt rallyfiske! Första timmarna fick vi springa på fäll nästan hela tiden! Det var kul, men lite smått jobbigt att springa i flera centimeters snö hela tiden.

Det började väldigt bra, jag fick en riktigt tjock gädda på 7.7 kg bara efter en stund.

Foto: Viktor Rasjö

På den här bilden syns det bättre hur tjock den var:

And back she goes!

Strax efter fick Viktor Rasjö en gös på 5.5 kg. Den var riktigt tjock vilket tyvärr inte syns på bilden.

02032016-20160302_084316

Den här dagen fick vi säkert 25-30 fiskar och det var mycket smågäddor, men riktigt kul med så mycket action!

Idag är benen ganska möra efter allt springande på isen, men det känns ändå skönt i kroppen. Blir inget fiske på ett tag framöver.

Nu är det inte långt kvar till sportfiskemässan och jag kommer vara där alla dagar i CWC-montern. Kom gärna dit och snacka lite 🙂

Jag kommer även vara på stora scenen och det första tillfället är på lördagen kl.13.00 då jag medverkar i ”Gösshowen”. Dom andra medverkande är Daniel Nilsson, Håkan Franson och Björn Tunmats.

Sen har jag en föreläsning på söndagen kl.12.30.

Kom gärna och lyssna på både gösshow och föreläsning 🙂

Skitfiske och hoppas vi ses på mässan!!

2 reaktion på “Intensivt ismete!!

1. Du skrev i ett tidigare inlägg att du skulle skriva om utvärderingen av Lowrance hds 9 gen 3.
    Skulle vart riktigt skoj att läsa 🙂 hoppas det kommer

• Hallå där. Ja det kommer 🙂 Håller på att testa 3D-givaren så tänkte få med utvärdering om den på samma gång 🙂