Det är mycket nu… fiske alltså…

Snygg fisk på 5,4 kilo

I helgen var jag upp till Luleå med Robert Jonsson ”Nyttfiske” och hälsade på S-O Larsson för lite kul fiske. Hann inte lägga in nåt nytt blogginlägg om fisket jag hade innan så jag gör det nu.

Hade ju riktigt bra fiske i flera dagar. En av dagarna hade jag med mig en kompis som heter Victor Granath som är uppvuxen i Marma precis som jag. Den dagen fick vi ingen stor men det roliga var att jag tog rekord i hur snabbt första gösen kom upp. Det tog 20 sekunder! Jag stannade båten och såg ett skapligt eko direkt under båten och släppte på det, och det var inga tveksamheter, fisken högg direkt!

Sen kom Björn Tunmats på besök igen och vi fiskade två dagar och första dagen fick jag en fin gös på 6450 gram och sen fick vi flera fina gösar, dom var verkligen hungriga. Andra dagen var det blåsigt och svårfiskat men vi lyckades ta en varsin på 5.4 kg, så det blev oavgjort den här dagen…haha.

I onsdags hade jag med folk från en lokal tidning som heter ”Arbetarbladet” som ville skriva om mig och det blev riktigt spännande. Jag fick en hyfsad gös ganska snabbt och dom tyckte det var jättekul. Men sen fick jag på en som jag kände direkt var en riktigt fin gös och när den kom upp till ytan så uppskattade jag den till kring 6 kg och fick lite panik eftersom håven inte var uppfälld och dom som var med inte hade riktig koll på hur man skulle fälla upp den. Jag var livrädd för att tappa den eftersom det skulle vara så kul att få upp den när dom var med. Men jag lyckades få upp den utan håv trots att den var riktigt pigg och gjorde massa rusningar. Tyvärr gick det av ett spö på köpet men det var det värt…haha  Har tyvärr inget kort på den eftersom fotografen från tidningen tog massa kort och jag tänkte inte på att ta med min kamera.

Resan till Luleå var riktigt kul och trevlig och vad som hände där kommer att visas i ”Nyttfiske” på Youtube om ett par veckor. Nästa fisketur ska jag filma lite, blev inspirerad av Robert så då hoppas jag det smäller på en fin och kämparvillig gös. Dom större gösarna har varit riktigt kul att drilla nu!

Skitfiske på er alla!!

Cecilia Cwc fishingteam

En reaktion på “Det är mycket nu… fiske alltså…

1. Hej Cecilia ”riktigt trevlig läsning” =)))
    Bra skrivet & fina gösar.

Önskar dig en riktigt bra Torsdag & midsommarhelg =)))

”skitfiske & kraftigt böjda spön”